Módszer és mintaalkalmazás kidolgozása egyes önkormányzati folyamatok és támogató informatikai rendszerek optimális továbbfejlesztésére felhő alapú technológiák bevezetésével

A projekt során megvalósítandó rendszer célja, hogy az önkormányzatok panaszkezeléssel kapcsolatos ügyintézését informatikai eszközökkel támogassa. A projekt tervezése során a Veszprémi Önkormányzat témával kapcsolatos igényeinek kielégítésén túlmenően az elkészített szoftver általánosabb felhasználásának lehetőségét is biztosították. Az elkészült rendszer internetes kapcsolaton keresztül bármilyen eszközről (okostelefon, tablet, notebook) elérhető.

Az állampolgárok a webes felületen adataik és panasz részleteinek megadásával küldhetnek be panaszt az önkormányzathoz. Email cím, illetve mobiltelefonszám megadása esetén az állampolgár email-ben illetve sms-ben értesítést kap a panasza rendszerbe érkezéséről.

A beérkezett panaszt a típusától függően a rendszer a megfelelő ügyintézőhöz irányítja, aki a beérkezésről email üzenetben értesül. Az ügyintéző a rendszerben kezdheti meg a panasz feldolgozását. A panasz feldolgozásának elindulásáról az állampolgár email illetve sms üzenetben értesül, természetesen a megadott elérhetőségek függvényében. Elsődleges forgatókönyv alapján az ügyintéző a panasz feldolgozása után a panaszt a rendszerben zárja, aminek eredményéről az állampolgár a korábbiakban részletezett módon értesítést kap vagy az ügyintéző vezetékes telefonon tájékoztatja az eredményről.

A rendszer leképezi a feltárt az ügymeneteket és szervezeti felépítést. A szervezet különböző pontjaira megfelelő értesítéseket küld és biztosítja, hogy minden ügyintézés ütemesen haladjon. Elakadás esetén a felettesektől kér támogatást. Minden bejelentés válaszra talál. Igény szerint a bejelentő folyamatosan értesül az előrehaladásról. Emellett a zöldszámon keresztül érkező panaszokat is kezelik az önkormányzat munkatársai. A rendszer bevezetése után a korábbi módokon (zöld szám, személyes bejelentés útján) beérkező ügyek kezelése is ebben a rendszerben történik a jobb követhetőség érdekében.

Várható eredmények:

  • Az önkormányzati panaszkezelési folyamatok informatikai támogatásának megvalósítása

  • A panaszkezelési folyamat ellenőrizhetőségének biztosítása

  • A panasz életútja egyértelműen követhető

  • Munkaerő- és irodaköltség megtakarítás

A projekt 2011 decemberében zárult.

Felelős: IBM Szoftver Technikai Kutató Központ

Az együttműködés résztvevői: Pannon Egyetem, IBM Magyarország, Veszprémi Önkormányzat

thumb eu-kezikonyvbol
thumb magyarorszag megujul
thumb szechenyi-720x250
Copyright © 2015 Pannon Egyetem, minden jog fenntartva!

Az oldal cookie-t használ a felhasználói élmény javítása érdekében. Elfogadásával hozzájárul a cookie-k gyűjtéséhez. A cookie-król bővebben: wiki.